Hem > Dravel > New York – Dag 26 – Fotboll och The Roots

New York – Dag 26 – Fotboll och The Roots

Det var dags för VM-final och jag kontaktade en bekant som jag visste bodde i New York, Rob Hendrickson som jag träffade på förra årets Way out west-festival.
Han talade om för mig vilken pub de skulle befinna sig på och som dessutom serverade 1 dollars öl. Vi nappade kraftigt och begav oss ut på ytterligare ett äventyr i kollektivtrafiken som inte slutade särskillt lyckligt. Fram och tillbaka, missförstånd och kunskapsbefriade New York-bor gjorde att vi missade hela första halvlek och en bit in i andra innan vi fann vår pub.
Humöret blev genast mycket bätttre när vi fick veta att det fortfarande stod 0-0 och när Rob satte en öl i varsinn hand blev stämningen ännu bättre. Tyvärr förlorade Holland på övertid. Men det var tråkigt i cirka en minut för sedan var det dags för oss att ta oss till Prospect Park för en gratiskonsert med The Roots som huvudattraktion. Innan vi gick in på området, jag, Rob och Klas köpte vi chips och vatten för att bota bakfyllan en gång för alla.
Väl där inne var det grym musik hela kvällen och The Roots stod för en av mina bästa konsertupplevelser.
Kvällen avrundades med snax och Greenberg i Skräptown.

//Tobias

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kategorier:Dravel
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

